מבוטחי פוליסת סיעוד שדחו את תביעתם מכירים את המשפט "אתה סיעודי אך הפוליסה בוטלה בשל אי תשלום דמי הביטוח".
כולנו חוששים מהיום בו נפסיק לתפקד באופן עצמאי ונזדקק לקבל סיוע מהזולת.
זאת בדיוק הסיבה שרבים בוחרים לרכוש ביטוח סיעודי שאם וכאשר נגיע למצב סיעודי.
נוכל להיעזר בתגמולי הביטוח שהובטחו לנו בתנאי פוליסת הביטוח.
הזהרו משינויים באמצעי התשלום
לרוב אנו משלמים את דמי הביטוח באמצעות כרטיסי אשראי או באמצעות המעסיק שלנו.
לעיתים שינויים בכרטיסי האשראי או במקום העבודה יכולים ליצור מצב מסוכן בו מופסקים התשלומים לחברות הביטוח מבלי שאנחנו בכלל מודעים לכך.
המבוטח סבור כי הוא מכוסה באמצעות פוליסת סיעוד אך בעת צרה, כאשר יפנה לחברות הביטוח וידווח על מקרה הסיעוד.
המבוטח יתקל בבשורה לא נעימה כי פוליסת סיעוד בוטלה בשל אי תשלום דמי הביטוח .
על כן למרות מצבו הסיעודי של המבוטח הוא לא יהיה זכאי לתשלום מחברת הביטוח עליה הסתמך שתהיה לו רשת הגנה כלכלית .
אם וכאשר יגיע למצב סיעודי ולא יידרש להתמודד עם המעמסה הכלכלית הכרוכה בטיפולו.
>> מידע נוסף עם שאלות ותשובות בנושא ביטוח סיעודי >>
יש הגנה למבוטחים:
ביטול פוליסה הינה פעולה שיכולה לפגוע בזכויות מבוטחים ולהותיר אותם ללא אמצעי הגנה כלכלית ראויים בהתמודדות עם המצב הסיעודי.
המחוקק ער לבעיה המסוכנת ויצר מנגנון הגנה מתוך זיהוי הסכנה שבביטול הפוליסה תוך חוסר מודעות של מבוטחים רבים לבעיית התשלום לחברות הביטוח.
לכן נוצרו הגבלות בחוק שלא יאפשרו לחברת הביטוח לבטל את הפוליסה של המבוטחים מבלי לעדכן ולידע אותם אודות הקושי בגביית התשלום עבור פוליסת הסיעוד.
סעיף 15 לחוק חוזה הביטוח, התשמ"א-1981 דורש מחברת הביטוח כי בטרם תבטל את הפוליסה תעדכן את המבוטח באופן שיאפשרו לו להגיב וזאת כדלקמן:
מה עושים אם נדחיתם בשל אי תשלום פרמיה:
אם קבלתם מכתב דחייה בשל ביטול פוליסה בטענה של חברת הביטוח כי לא שילמת את דמי הביטוח לפוליסה, חשוב שתדעו:
חברת הביטוח תידרש להוכיח כי בטרם הביטול של הפוליסה שלחה למבוטח את שתי ההתראות לעניין אי התשלום במועדים הנדרשים.
אם חברת הביטוח לא תצליח להוכיח כי שלחה למבוטח את ההתראות הנדרשות, לא תעמוד לה האפשרות לטעון שהפוליסה בוטלה כדין.
כמו כן, רבים רוכשים את פוליסת סיעוד באמצעות סוכן ביטוח.
במקרה של ביטול פוליסת ביטוח סיעודי בשל אי תשלום הפרמיה חשוב ביותר לבחון את ההתנהלות מול סוכן הביטוח והאם היה מעורב כפי שמצופה מסוכן ביטוח סביר.
זכרו כי יש לשים לב מהי הכתובת שלכם כמבוטח שהוגדרה בפוליסה ולבחון לאן נשלחו מכתבי התראה ובאיזה אופן (דואר רגיל, דואר רשום וכו).
במקרים רבים ביטול הפוליסה לא נעשה כדין ומדובר בלא יותר מ"שיטת מצליח" של חברות הביטוח.
הם מנסות לנצל הזדמנות בה התרחשה תקלה טכנית לצורך ביטול פוליסת הביטוח ובכך לחמוק מהתשלום תוך ביטול פוליסת הסיעוד.
מדובר בהתנהלות מסוכנת כאשר דווקא בעת הכי קשה עבור המבוטח, כאשר כבר קרה המצב הסיעודי, מגלים שאין למעשה ביטוח !!!!